fredag 26 mars 2010

Vampyrfrossa

Så var det helg igen. Kan inte säga att det blivit så mycket träning denna vecka heller. Däremot kan vi utan problem gå vår favorit runda i skogen nu. Vad vi alla tre har saknat det! Nu är det inte mycket snö kvar på gräsmattan, så snart så kan vi träna i trädgården igen. Dessutom så ställer vi om klockan i helgen. Ska bli så skönt att få lite ljusare kvällar. Så snart finns det inga ursäkter kvar för att inte träna.

Men vi har faktiskt gjort några klickerpass under veckan. Igår träna vi lite på platsliggningen. Har kommit på en sak. Om jag kommenderar Nelmi till plats (dvs. hakan i marken) och lämnar ber henne så blir hon mycket mer orolig än om jag bara ber henne ligga. Så nu tränar vi på att jag lämnar henne i ligg-ställning, går ur rummet och när jag kommer tillbaka så har hon självmant lagt sig i platsposition. Vi kom upp i 45 sekunder igår, så det går framåt. Som ni förstår så är det ju lite svårare att jag lämnar henne så att hon inte kan se mig. Men eftersom vi är inomhus så kan vi försvåra det lite. När vi kommer köra utomhus igen så övergår jag till klass 1 momentet, dvs lämna 20 m. Sedan tränar vi separat på snabba platslägganden. Tror det kan vara ett recept för framgång med platsliggningen!

Ikväll har jag varit hemma hos Malin. Kikat på underbara små snuservalpisar, ätit god äppelkaka och planerat agilitysäsongen. Sara, Mia och Lotta var där med. Mysigt! Malin ska brodera en snygg hoodtröja med vår logga. Hon hade gjort ett test på en bit tyg. Det kommer bli så snyggt!

För 2 år sedan var min syster och mamma helt betagna av en bok-serie. Den var på engelska och jag hade inte hört talas om den. Jag tyckte storyn verka löjlig och inget för mig. Sedan kom de på svenska och den första boken blev film. Sedan utbröt vampyrhysteri. Vet ni vad jag pratar om? Jo, Twilight-serien. I veckan började jag lyssna på första boken. Jag kan inte sluta... Idag lyssna jag färdigt på andra boken. Snart är det dags för sängen, tror att tredje boken får göra mig sällskap... Men först ett avsnitt av Dexter. En annan serie som jag äntligen fått upp ögonen för. Och då ska ni veta att jag döpte en valp till Dexter, eller riktigare sagt, min käre bror gjorde det. Jag är hopplöst efter, jag vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar