tisdag 29 juni 2010

Badpremiär

Blöt & nöjd!


Ikväll har vi tagit vårt premiärbad. Jag frågade om Moa och Ida ville följa med ner till sjön. Hade väl inte tänkt bada själv, utan mer för Nelmis skull. Men det var riktigt skönt i vattnet! (Jag är en riktig badkruka) Termometern visade på hela 22 grader.

Nelmi blev helt galen när hon fick se vattnet. Hon är ju inte så duktig på att simma, hon plaskar förfullt med frambenen. Men efter ett tag så gick det riktig fint.

Fick för mig att hämta Tilly som satt i bilen. Hon är en värre badkruka än matte. Hon vägrar att ens doppa tassarna. Men inte idag. Hon gick rakt i vattnet, så jag fortsatte att gå. Helt plötsligt bottna hon inte och hon fick lite panik i blicken, men hon simma så fint. Hon fick en massa beröm. Så hon var faktiskt i en bra stund. Min fina lilla Mamma Mu.

När vi kom hem så fick Tilly tokryck. Rusade runt i trädgården. Så jag tror nog att jag kan få henne att bada fler gånger... Det finns bara en nackdel om Tilly ska bli badtokig. Hon torkar aldrig... det har nu gått snart 5 timmar sedan vi bada. Och hon är fortfarande blöt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar