fredag 2 juli 2010

Vackert gammalt pignattlinne


Jag har fått ett gammalt vackert pignattlinne av min kollega. Kunde inte låta bli att fotografera det. Gammalt linnetyg, och man ser att hon (pigan) nog blivit lite bred över rumpan. För hon har lagt ut det i sidorna. Min kollega köpte det för 25 kr och har sedan tvättat det och kokat det i mjölk. Tydligen blir det vitt då (hade jag ingen aning om). Tack Catharina! Det kommer bli så fint i sovrummet på övervåningen.

Snickaren var här på midsommarafton och satte in det stora fönstret på norrgaveln. Han kommer på måndag och fortsätter, så det går sakta men säkert framåt. Jag hade fått bort det värsta dammet innan vi röjde igen, så nu är det riktigt smutsigt igen. Men grovdamsugaren protesterar, jag förstår han. Men så länge det är fint väder vägrar jag vara inne och röja. Istället är det målning av södergaveln. Började förra sommaren, men nu är det inte mycket kvar.

Igår hade jag ett långt telefonsamtal med vetten. Nelmi har fortfarande efter 3 veckor mjölk. Så igår satte vi in Galastop påhenne. Anledningen att vi inte gjort det innan var för att hon stod på så stark antiniotika. Men så länge skendräktigheten håller i är det svårt att säga hur Nelmi mår. Men hon helt klart på väg mot rätt håll. Kommer ta det lungt de närmsta 4 dagarna, så att Galastopen får verka. Pälsen är väl inte vad jag önskar, men inte så konstigt när hon är påverkad av mediciner. Men igår kväll verka hon irriterad över klåda, men idag verkar det ok. Hmmm... Ska svänga förbi Pias och köpa lite fiskolja. Det kan göra susen.

Om en liten stund ska jag göra mig iordning för att åka in på AW i Gbg. Det var längesedan! Ser fram emot att få sitta på en uteservering i Linné, kika på folk och umgås med goa vänner.

Det är sommar det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar