söndag 4 juli 2010

Varmt och skönt (?)


Jag tar tillbaka det där jag skrev igår... att jag vägrar vara inne när det är fint väder. För idag gick det bara inte att vara ute någon längre stund. Ivartfall inte i solen. Och att sitta i skuggan och häcka, nä då kan jag lika gärna vara inne och städa. För det behövdes! Jag har tvätta, och tvättat och tvättat. Så nu är överdrag och alla kuddar i både kökssoffan och tvsoffan rena. Och torra, det gick snabbt! Ja större delen av huset har fått sig en omgång. Men mitt på dagen bar det av en sväng ner till sjön. Vet att grannfolket inte är så förtjusta med hundsällskap ner i vår lilla vik, så tjejerna fick stanna i svala Doggebo. (det är det bästa stället att vara på, bättre än i huset). Tog med mig mp3spelaren, men som visade sig bara urladdad. Så en och en halv timme låg jag och fick min ranson med sol. Sedan börja det krypa i kroppen. Borde tagit med mig en bok...


Tror Galastopen har gjort susen. För trots värmen så har Nelmi fått sina tokryck idag. Sprungit som ett jehu runt, runt. Lovade mig själv att ta hundarna ner till sjön under kvällen (för att kompensera för min egna lilla tripp) Men kom aldrig så långt. Efter grillad entrecote hos mor så var det horisontellt läge i soffan istället. Så det blev en lugn dag idag med för hundarna. Imorgon ger jag sista dosen med Galastop (tror det räcker med 4 dagar, hoppas det) Fortsätter någon dag till med den andra medicinen, sedan tror jag att det är färdigbehandlat. Så till helgen kan vi nog komma igång med vår träning igen...


Har börjat fota lite mer med kameran, som ni kanske har märkt här i bloggen.I torsdags kom en kollega med en stor tung fotobok. Så nu försöker jag lära mig lite mer. Dagens foto är en lek med fokus och skärpedjup...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar