torsdag 5 augusti 2010

Trattfia


Idag har Tilly opererats. Allt har gått bra och när jag kom och hämtade henne så möttes jag en tokvilding som höll på att riva hela väntrummet. Kan ni tänke er Tilly så sjövild? :) Jag kunde inte lugna ner henne på något sätt. För det första var hon mån om att komma därifrån så snabbt som möjligt. Väl hemma så fortsatte hon att leva rövare. Så då förstod den andra orsaken. Det finns bara en sak som får Tilly att bli skogstokig - hunger! :) Av erfarenhet vet jag att magen inte är den bästa efter en sövning så vi börja med en förrätt - majsvälling. Så fort hon fått i sig det så lugna hon ner sig. Efter huvudrätten var hon trött och sov som en stock.

Med tanke på hur hon ser ut så är jag glad över att jag fick ett sådant välkomnande på kliniken. Annars hade jag nog blivit orolig. För hon ser ut som ett lapptäcke, stackarn. Tydligen hade hon lyckats bita sönder ett stygn trots att hon hade tratt på sig. Så nu har de bytt ut den mot en ännu större. Här hemma är det trångt och hon stöter i saker hela tiden. Då blir hon förbannad och drar med huvudet mot andra hållet, bara för att återigen slå i med tratten. Nelmi tycker det är obehagligt och höll sig ett tag på avstånd. Så jag tog fram fleeceoverallen (som är alldeles för stor) och några säkerhetsnålar. Hon har haft på sig den hela kvällen och sluppit tratten. Även om Tilly tycker om när det är varmt så blev det tillslut för varmt för henne. Så nu har hon åter tratten. Jag får byta mellan dessa två alternativ helt enkelt.

Nu är första delen avklarad. Nu behöver vi bara vänta på alla provresultat. Jag hoppas på att imorgon få reda på provet från tuttarna. Så att jag vet att hon står på rätt antibiotika. Biopsin lär ta ett tag, glömde fråga hur länge. Hältan har fortfarande ingen förklaring. Eftersom Tilly inte verkar har ont och hennes reflexer är dåliga så misstänker jag att någon nerv sitter i kläm. Bad dem ta en röntgen på ryggen idag. Lite pålagringar finns men det är för långt fram i ryggen. Men jag har skickat bilderna till min kompis, så får vi se vad hon tror.

Här kommer lite läskiga bilder på hur stackars Tilly ser ut:



Vänster bak


Vänster bröst


Höger bak


Höger bröst

1 kommentar:

  1. Hej Annelie!
    ooj vad jobbigt du verkar ha haft,
    hoppas provet är positivt.
    Kramar från från oss

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar