fredag 28 januari 2011

Estradpondus

Kraschat i soffan efter en hektiskt vecka och landande med dåligt samvete. Jag har för tillfället en halvtidstjänst extra på jobbet, och det känns. Det är ett projekt som ska hålla på till mitten av mars. Det är spännande, lärorikt men ärligt... slitsamt.

Det dåliga samvetet kommer av att det har tyvärr gått ut över hundarna denna vecka. I tisdags drog jag till Stockholm direkt efter jobbet. Gick en kurs i "Kroppen, rösten och estradpondusen". Så roligt! Kursen handlade alltså om att öva sig på presentationsteknik. Aldrig hade jag trott att jag skulle sitta och läsa Rödluvan inför en grupp vuxna människor :D Nåväl, inte visst jag vad estradpondus var innan, men jag tror jag skymta lite hos mig nu...

Jag kom hem från Stockholm sent på onsdag kväll till ett hus med 13 grader som inomhustemperatur. *suck* Hann inte elda i spisen då jag prioritera ett par timmars sömn innan det var dags att gå till jobbet igen. Tjejerna var hos min mor när jag var i Stockholm. Hon är en klippa, ställer alltid upp! Men att gå ut och motionera hundarna är inte hennes grej. Så jag känner att de har inte fått röra på sig så mycket som de behöver. Eller riktigare sagt, som Nelmi behöver. Tilly hon har inte ont av att ta det lugnt! :)

Men det blir till att kompensera detta i helgen. Imorgon blir det lydnadsträning med Sussie och Lisbeth. Och på söndag blir det nog att åka på ridhusträningen i agility. Vi har inte kört sedan december! Är övertygad att Nelmi kommer bli lycklig. Om jag lägger till två långpromenader också så är jag nog förlåten... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar