lördag 27 augusti 2011

Nosar på pinnarna...


Idag bar det av till Stenungsund för agilitytävling. Tilly lämnades av hos mor. Jag öppnade bara dörren och Tilly gick raka vägen in till mammas säng och la sig. Hon märkte henne först när hon vakna :D

Väderrapporten hade utlovat strålande sol. Eller hur!? Det började med att när vi väl kom på plats så höll de på att skjuta av hjortar i närheten. Efter förra sommarens åsknedslag som skrämde mig ordentligt, så är Nelmi berörd av skott. Så hon var lite klistrig på mig. Det blev inte bättre av att värsta åskovädret kom in precis lagom till start.

Vi startade med hopp, en riktigt rolig bana. Och Nelmi gick som en klocka! :) Jag hörde att hon touchade något hinder, men alla bommar låg kvar. När det är 5 hinder kvar känner jag att "Shit vi kan gå nollad" Och efter det tappar jag Nelmi. Man ska nog inte tänka så... :D Det var en kort tunnel och jag fick inte svängt henne efter uatn hon tog hindret rakt fram. Vet att detta är en svaghet hos oss, och faktiskt så vad det just det vi tränade på sista träningspasset. Men, men... Jag var riktigt nöjd ändå!

Starten i agilityloppet var lite tråcklande och tight mellan hindrena. Jag trodde nog att Nelmi skulle riva, men nej då. Hon lyfte alla tassar så fint. Igenom hela lopppet! Vi hade så fint flyt igenom hela banan, kontakfälten satt som en smäck. Tredje sista hindret är slalom. Lätt ingång efter tunnel. Men vad händer, Nelmi missar. Hon som brukara vara säker på slalomingångar. Men jag tror jag kände vittringen av pinne igen, så jag tar på mig det, tror jag hade lite för bråttom och inte hann bromsa henne. Men en femte plats räckte det till!

Visst är det lite surt att vara så nära pinne. Men jag måste säga att jag är så supernöjd med både min och Nelmis prestation idag; vi hade ett gott samarbete på banan, Nelmi kändes koncentrerad och vi hade fint flyt genom bägge banorna. Att hon inte river ett hinder är helt otroligt! Det har nästan aldrig hänt, och dessutom 2 lopp på raken. Hoppas att detta håller i sig! Nelmi gjorde kontaktfälten så fint, speciellt balansen. Och den har vi ju tränat en del det sista. Så dagen lämnar en god känsla i kroppen.

Det blev inget filmat idag. Regnet öste ner så det var ingen idé. Men lite foto med nya kameran kan jag bjuda på.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir Annelie!! Det är så fantastiskt kul att hon inte rev + att du börjat uppdatera bloggen :) kramisar

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar