söndag 9 juni 2013

Sköna dagar av valpledighet


Det är underbart att ha en sjö 500 m hemifrån.
Härliga dagar med strålande väder och massa skoj och bus. Det är så vi har haft det de senaste två veckorna. Det är underbart att vara valpledig!

Det är viktigt med miljö- och passivitetsträning för Goy och vi har hunnit med en massa saker. Nelmi behöver sin träning, så vi har varit iväg flera gånger på olika träningsplatser. Goy har skött sig fint. Något gnäll när han legat i buren, men jag har sett till att någon sitter jämte honom och ger honom godis när han är lugn och fin.

Goy fick springa genom en tunnel. Oj vilken fart han hade!
De första hundarna han fick träffa var i hans egna storlek, dvärgpinschrarna Lego, Lava och Ninjo och så tjejerna Candy och Cookie. Han var något osäker till en början och höll sig till närmsta människoben. Men det släppte snabbt och han blev en i gänget. Jag har ett stort umgänge och för mig är det viktigt att mina hundar fungerar med alla. När vi är på promenad är det ofta ett tiotal lösspringande hundar med.


På promenad efter träning.
Goy har också börjat på valpkurs. Det var lite jobbigt tyckte Goy då brorsan var med på samma kurs och han inte fick leka med honom utan var tvungen att koncentrera sig på mig. Belöningen kom efteråt då han fick en efterlängtad brottningsmatch med Jamie.

På studentfest.
 
Min bror tog studenten i veckan så jag och Goy åkte på studentmottagning. Tilly och Nelmi fick vara hemma. Goy var så duktig. Låg vid mina fötter när vi satt till bords eller så låg han en bit ut på gräsmattan och tuggade på ett ben. På slutet fick han komma upp i mitt knä och somnade gott.

.


Härom dagen var vi nere vid badplatsen för att svalka oss. Det är långgrunt, men tyvärr för djupt för lilla Goy Vattnet nådde mig till vaden. Goy skuttade upp på bryggan, som är bred och stabil. Ingen fara, trodde jag. Men helt plötsligt hörde jag ett plums. Han ramlade i! Antagligen missbedömde han kanten när han tittade efter Nelmi som simmade förbi. Jag var på två röda i vattnet för att fånga upp honom. Men då så simmade han förbi mig och tog sig själv upp på land. Han såg lite chockad ut först. Men jag busade igång honom och han hade snart full fart i benen igen. Tror vi väntar lite innan vi går dit igen, så att han bottnar nästa gång.

Liten söt och blöt Goy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar