söndag 30 juni 2013

Valpbus och en stärkande promenad

Liv & Goy delar på delikatessen fårskit ihop:)
Idag var det Goys tur att få ha roligt. Vi åkte till min kompis som har en liten BC valp, Liv, som är 5 veckor äldre än Goy. De fann varandra direkt och lekte fint ihop i en av fårhagarna. De växlade mellan att jaga varandra och äta fårskit ihop. :)

Tyvärr glömde jag min kamera hemma :( Orutinerat! Så jag fick fotografera med mobilen, därför blev det inte så många foton idag. Det var helt omöjligt att se vad det var jag fotograferade i starkt solsken och med en "tallig" skärm.

Lunch med utsikt över hagarna
Efter valpbuset så åt vi lunch och snackade om vallning. Både min kompis och hennes man har tränat och tävlat inom vallning i många år. Skönt att ha någon att ställa alla de dumma frågorna till, få lite tips och goda råd. Jag ser verkligen fram emot att få börja med vallningen, men det dröjer ett tag till innan det är dax.

Väl hemma igen blev det lite vedklyvning innan det var dags för Tilly och Nelmis tur. Först körde jag ett lydnadspass med Nelmi. Det är så mycket som har lossnat den sista tiden. Hon går riktigt fint! Men vi behöver lite träningstid på annan plats snart. Sedan lämnade vi Goy hos min bästa granne Ulla-Britt. Han älskar att leka i hennes lilla bäck som rinner genom trädgården.


Nelmi svalkar sig i bäcken

Vi andra tre fortsatte ut i skogen för en härlig promenad. Jag älskar att var i skogen men vissa dagar har den större effekt på mig än andra. Idag var en sådan dag. Ett lugn infann sig hos mig, jag ville inte att promenaden skulle ta slut. Det kändes som om mina batterier blev fulladdade. Men tillslut lockade Goy och mat och vi begav oss hemåt. Redo för en ny arbetsvecka, den sista innan mer semester hägrar!

Skogens lugn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar