fredag 13 september 2013

Livets sköra tråd

Nelmi & Isa nyårsafton 2007, 10 veckor. Två busfrön!
Idag fick jag ett ledsamt besked. Isa, Nelmis syster, har gått bort i en tragisk olyckshändelse. Fina, fina Isa! Det skär i mitt hjärta!

Isas matte var och hälsa på när valparna var 5 veckor och jag föll direkt för henne. Men efter ett par dagar så fick jag ett samtal. Matte kunde inte få ledigt från jobbet och hon ville vara hemma på heltid den första tiden. Tillslut hade jag hittat fina familjer till alla valparna. Utan Isa. Så jag lade ut en ny annons. Jag vet, jag gillade inte alls att behöva annonsera valparna. Men det fanns inte så många alternativ när man satt med en 8 blandrasvalpar. Då ringde matte igen. Hon hade sett annonsen och kunde inte släppa Isa. Och efter mycket om och men bestämde vi att Isa skulle vara kvar hos mig tills hon blev 12 veckor. Då kunde matte vara ledig från sitt jobb. Hela mitt hjärta sa att detta var rätt! Hon och Isa var menade för varandra!

Isa i mitt knä

Ikväll kramar jag extra på mina kära vovvar. Vill ha dem nära. En sådan här dag slås man av hur skört livet är. Mina tankar går till Isas matte och jag, Tilly och Nelmi skickar många stärkande och värmande kramar.

Men mina tankar går också till Ymers matte och husse, Nelmis och Isas bror, som gick bort i sjukdom i februari. Jag vill att ni ska veta att jag kunde inte ha hittat bättre hem till Isa och Ymer! Jag vet att de var älskade och hade ett fint liv med er. All kärlek till er!

Ymer med min toffel.
Vi hälsade på hos Ymer förra sommaren


1 kommentar:

  1. Så hemskt när de inte får bli gamla, lider med er! Förstår att de var älskade... <3

    Värmande kramar till dig från oss på Gårdsbacken!

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar