torsdag 3 oktober 2013

Födelsedagsfirande & linslusar

Tack Sussie för den fina blomman! Blev perfekt på min bänk i stora rummet.
Vilken fin födelsedag jag har haft! Tack alla vänner för gratulationer via telefon, sms och facebook. Det värmer i mitt hjärta!

Efter jobbet gick jag till Brogyllen och köpte en riktigt lyxig moussetårta. Den har jag ikväll avnjutit med mina kära. Min fina mor är för skön. Härom veckan var hon hemma hos mig och hjälpte mig att möblera om i mitt stora rum då jag fått en ny soffa. Hon råkade då få syn på att jag fortfarande hade en tjock TV. Det kan man ju bara inte ha! (?) Så den åkte ut. Istället fick jag låna en plattTV av henne. Men den var lite väl i minsta laget. Så i födelsedagspresent fick jag av min familj... en ny större plattTV såklart! En ordentlig TV är ett måste enligt min mor. Kan bara säga att jag blev mer än glad!

Jag brukar alltid ge mig själv en födelsedagspresent. Jag har gått lite i affärer och försökt att hitta en bra present, men inte hittat något jag vill ha. Men som kom jag på vad jag önska mig! En privatlektion för Eva Bodfäldt med Nelmi. Sagt och gjort, jag mailade Eva och fråga om hon hade tid för en lektion när hon är i Göteborg i slutet av månaden. Fick som svar att hon absolut hade tid att ta emot oss! Nelmi går så fint i lydnaden. Men det är bara det att hon tycker att det är så kul och låter därför hela tiden. Detta hoppas jag Eva kan hjälpa oss med.

De sista veckorna har jag och dogsen "been in the news". Först var det klubbmästerskap i agility och Alingsås tidning var där och gjorde ett reportage. Det resulterade i att jag och Nelmi hamnade på en stor bild i tidningen. En riktigt härlig bild med Nelmi mitt i språnget genom däcket.

En mycket koncentrerad matte som spurtar järnet! :)
Igår kom nya numret av Härliga Hund ut. Där är jag och dogsen med i ett reportage som handlar om hundägare och deras bilar. Det var när jag var på agilitytävling i Kungälv i augusti som det kom fram en reporter och undra om jag inte kunde ställa upp på en intervju. Javisst, svara jag. Det tog dock lite tid vilket gjorde att jag missade banvandringen till min sista klass. Det var bara det att det var en ursvår bana (Jörgen Sundvall var domare). Men det gjorde inte så mycket för precis innan vi skulle starta så kom värsta ovädret! Det åska rejält och Nelmi är åskrädd. Dessutom så formligen öppnade sig himlen så de var tvungna att blåsa av tävlingen en stund. Jag var så blöt! Det sa klafs klafs när jag gick och till och med mina trosor var genomblöta. På väg tillbaka till bilen så passerade jag reportern och fotografen. Tur att ni fotade mig innan, sa jag. Och de skrattade gott åt mig :)Mitt lopp för övrigt gick inte så bra, väldigt många räddningar av mig och på tredje sista hindret så diskade vi oss. Bra jobbat ändå!

Reportaget i Härliga Hund. Det blev en bra bild på oss fyra.


2 kommentarer:

  1. Härliga goaste du :)
    Nu får jag allt ta mig i kragen & komma förbi på en kopp svart.

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det allt dags för! ;)
      Kanske lite apporteringsträning oxå? ;)
      KRAM!

      Radera

Här kan man fylla i sin kommentar