söndag 6 oktober 2013

Träning & bus hela helgen

Hela gänget samlat!
Hösten är här - och jag gillar det! Därför har bloggen fått nytt höstigt utseende!

Vilken härlig helg vi har haft! Igår packade vi bilen på förmiddagen och åkte in till Alingsås. Jag och Goy hade i läxa att träna i nya miljöer. Så vi slog till på stort och gick till Kungsgatan mitt i shoppingrusningen och satte igång vår trickträning. Jag är så imponerad av den lilla killen! För trots  att det verkligen var folk överallt så höll han sitt fokus på mig och gjorde sitt bästa. Jag satte filmkameran på bordet hos tjejen som sålde bingolotter. Tyvärr fick hon en kund som ställde sig mitt för kameran (trots att tjejen bad henne att akta sig) så första delen av vår träning ser man bara en handväska :) När väl hon försvinner så börjar både jag och Goy tappa fokus. Så strax efter bryter jag med lek. Undrade om han skulle kampa bland så mycket folk - men det gjorde han så gärna! :)

Sedan åkte vi till Pias hund & fritid för lite shopping och mer träning. Trots att det var godis och leksaker högt och lågt så är Goy så koncentrerad. Det står till och med en annan valp och tittar på. Fina goytingen! Tack Pia för att vi fick träna hos dig - och för att du filmade oss!!

Efter att fyllt bilen med hundmat, godis och nya leksaker åkte vi förbi Ica och köpte färska frallor och kanelbullar. Sedan åkte vi och fikade hos Emelie. Färdigfikade så åkte vi ut till klubben för lite agilityträning. Nu var det Nelmis tur att få sin träningsdos. Efteråt tog vi en härlig promenad runt Vikaryd. Vi var inte hemma förrän vid sex tiden.

Sedan övertala jag Emelie att följa med hem till oss. Vi gjorde kycklingkebab och slappade sedan. Fem hundar i soffan, härlig brasa, champagne te och en bra rulle - det kallar jag mys på hög nivå!

Idag så packade vi bilen igen och åkte till Lisa och dogsen. Goy var så glad att träffa brorsan igen! De busade och höll igång nästan hela dagen. Lisa och jag fick tränat lite agility tillsammans ute på hundskolan. Sedan åkte vi hem och käkade och bara pratade hund! :) Vi stannade till sena eftermiddagen innan vi begav oss hemåt. 

Nu ikväll har jag postat filmen från gårdagens träning till Silvia och vi fick fin feedback.
Tänkte att ni kanske vill se, så här kommer den:

Silvias feedback:
He sure did great!!! -- Performing his tricks without a problem and playing really nicely too! Cavaletti look good too, keep practising to get them really fluent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar