tisdag 22 oktober 2013

Vila & catch up

De finaste och godaste små pralinerna!
Jag har varit sjukskriven en gång i mitt liv. Det var för 12 år sedan när jag "byggde om" mitt knä. Men idag har jag varit hos läkaren och jag blev sjukskriven i två veckor. Jag har den senaste veckorna varit oerhört trött. Jag har haft värk i kroppen, ont i lymfkörtlar, feber från och till, dålig i magen och haft migränanfall. De två sista dagarna har jag gått runt och känt mig konstant full. Det är helt enkelt inte så mycket med mig. :) De tog en massa prover på mig men det tar en vecka att få svar. De som blev klara direkt (typ sänkan) visade inget. Jag har haft det lite stressigt runt mig så kanske är det så att det är helt enkelt vila som jag behöver.

Lite dålig skärpa men det gör bara att Goy ser ännu mer rolig ut. Buspojken! 

Vilken tur att man då har världens bästa små praliner som piggar upp en! Tilly som får mig lugn och trygg, Nelmi som helst vill krypa under skinnet på mig och konstant överöser mig med sin ömhet och Goy som lockar mig till skratt med sina härliga upptåg. Så de närmsta veckorna ska jag vila mig och ta långsamma promenader i skogen för att ladda batterierna på nytt.

Jag har fått flera förfrågningar att ni vill se filmer på hur det går för mig och Goy på vår trickkurs. Vi är nu halvvägs igenom kursen och har haft en paus på två veckor för "catch up!" Jag postade precis en film till Silvia med en status på allt vi håller på att träna på. Så håll till godo! :)

Och här kommer Silvias feedback:
Yay for 4in -- looks great now! Great pivoting too, also to your leg, so yes, all ready to fade the target! For sit up, reward when he doesn’t lean too much on you to eventually fade the support. Great style for handstand, all ready to go to a wall now -- and the rest of fading is described in lesson 5! :) Very nice cavaletti too and really great slams! For 2on2off, you can go to lower objects next and then add your movement as a distraction. For paw crosses, hold the hand more&more to the side and a bit lower. Great job with all the tricks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar