måndag 23 december 2013

Julbak & höglöp

Pepparkaksvovvar!
Så här dagen före dopparedagen var det dags för lite pepparkaksbak. Men det gick inget vidare... Antingen blev de för tjocka eller så råkade jag bränna dem. Men några plåtar med fina pepparkaksvovvar blev det!

Så skönt med julledigt, även om det är "hett" här hemma. Nelmi löper och börjar nu gå in i sitt höglöp. Så typiskt att detta ska ske precis under ledigheten. För nu är vi alla hemma. Vanligtvis brukar ju Goy vara hos min mor på dagarna och min plan var att han kanske kunde bo hos henne under just höglöpet. Men så var ju inte tanken att Nelmi skulle löpa så här sent. Nu är det fullt hus nere hos mor med mina syskon på besök med familj. Så då har Goy det bättre här hemma, trots löp.

Blöt skogspromenad idag.
Så det är lite pysslande här hemma. De får mestadels vara i olika rum och Nelmi får ha trosor på sig som en extra säkerhetsåtgärd. När vi tittar på TV på kvällarna så får Nelmi ligga hos mig i soffan. Goy föredrar golvet eller fåtöljen bredvid. Och det fungerar bra. Men det gäller hela tiden att tänka till. På promenaderna har jag Nelmi i koppel och Goy springer lös. Visst svansar han runt bena på oss om han får, men säger jag till honom att springa framför så gör han det. På nätterna får de turas om att sova i bur jämte sängen och de båda finner sig fint i det. Jag hoppas det fortsätter fungera så här bra.



På promenaden idag så testade jag lite Goys stadga. Lät honom sitta kvar medans jag gick iväg med Nelmi och Tilly. Lagom störning att gå iväg med en löptik :) Men han satt som ett ljus, min duktiga kille!

Jag och Goy passar på att hitta på lite egna grejer. På kvällarna får han följa med ner till mor en stund för att umgås lite med familjen. Han ska också få följa med på julafton, tjejerna får vara hemma på kvällen. Och igår var vi iväg och hälsade på hos Marie och Ivar. De har en BC-kille, Geir, som är 2 månader äldre än Goy. Så det blev lek och promenad. De har också 2 BCs till - Ben och Isa. Isa är dräktig och ska ha om drygt en vecka. Spännande!

Planerna är att kastrera Nelmi under våren. Har bestämt mig för att göra en titt-håls operation på Blå Stjärnan. Lite dyrare men så blir det ett mycket mindre ingrepp då man inte behöver skära i hela bukväggen. Rehab blir då kortare och risken för komplikationer är mindre. Så någon gång i slutet av mars får det bli... om jag har räknat rätt. Det ska bli skönt för både Nelmi och mig att slippa hennes jobbiga skendräktigheter.

Vi alla här på torpet önskar er alla en riktigt God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan man fylla i sin kommentar