torsdag 2 januari 2014

Tillbakablick

1. Mitt första möte med Goy, han somna på mina skor. 2. Precis hemkommen och vi kryper ner i sängen tillsammans. 3. En underbar bild på Goy som Gårdsbacken skickade till mig, någon vecka innan det var dags att hämta hem honom. 4. Jamie och Goy laddar för den långa resan hem. 
Finaste Nelmi! 4 pinnar lyckades vi ta under 2013. Lite fler rosetter.




Lagets "Bäst i Väst" på Distriktsmästerskapen 2013. Vilket gäng!!

Den blivande agilitystjärnan, 9v gammal.

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År Annelie och hundarna önskar vi på Gårdsbacken

    Att du skulle bli Goy matte var "meant to be". Ni är så perfekta för varandra. Du kommer säkert ihåg att vi sa att vi alltid fick skratta åt honom när han var lill-liten och när vi mötte dig personligen för första gången och kände vilken varm, glad och positiv människa du är, så var det ingen som helst tvekan. Lika väl som Goy valde dig, så kände vi att ni skulle bli perfekta ihop. Det fanns aldrig någon annan för Goy än du... <3
    Vi fick som sagt ofta skratta åt Goy, han hamnade alltid i dråpligheter på ett sött och charmigt sätt, dessutom var han så omtänksam, om en valp nu kan vara det?, jag länkar till historien om när Lime fastnade i skostället och Goy var ett så stort stöd för henne, när alla andra drog sig undan, lite av förskräckelse. Goy klättrade upp i skostället och tryckte sin nos emot Lime, som för att lugna henne, det är så rörande att minnas tillbaka:
    http://gardsbacken.blogspot.se/2013/05/javla-skostall.html
    Han är mycket speciell och det är du också... <3

    Varma kramar till dig och dina fina hundar, vi önskar er all lycka och framgång under det nya året...!!!

    /Paula & Danne på Gårdsbacken


    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir så rörd att läsa era fina ord! <3
    Tack för att det fick bli Goy & jag! Vi har så skoj ihop, blivit ett team och vi gillar att göra saker ihop. Nästa helg ska vi gå våran första vallningskurs ihop ;) Ska bli så roligt! Han är en riktig charmör som får de flesta hjärtan att smälta. Jag har aldrig sett Nelmi så nedstämd som när Goy var hos Lisa ett par dagar i december. Och Goy formligen avgudar henne. Jag upplever att han fortfarande är väldigt omtänksam, han är mån om både fyrbenta som tvåbenta.
    Gott Nytt År till er alla! Hoppas vi ses snart!
    Kramar från Annelie & Goy

    SvaraRadera

Här kan man fylla i sin kommentar